تاریخ مطلب : یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰
کد 10000680

قانون مداری در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز

» اولین کارگروه پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در دوره ششم شورای اسلامی شهر پاکدشت برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر پاکدشت،  اولین کارگروه پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز با حضور دکتر محمد نجفی رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت،  مهندس وحید تاجیک سرپرست شهرداری پاکدشت،  اعضای شورای اسلامی شهر پاکدشت، داوود شیخ مدیر منطقه یک، مرتضی تفرشی مدیر منطقه دو،  مرید پازوکی ناظر ساخت و سازهای غیر مجاز و جواد پازوکی مشاور ساخت و سازهای غیر مجاز در محل اتاق جلسات شورای شهر برگزار گردید .

در این جلسه که پیرامون معضل ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر و عوامل دخیل و موثر در گسترش این پدیده و ارائه راهکارهای پیشگیرانه  برگزار گردید،  دکتر نجفی اظهار داشت : 
ساخت و سازهای غیر مجاز از مشکلات مهم فراروی توسعه و عمران شهری است که شهر پاکدشت نیز بدان دچار شده است و حل آن به هم افزایی همه دستگاهها و ارگانها نظارتی و اجرایی  نیاز دارد.
نجفی گفت :شوراهای شهر به عنوان مهمترین عامل اداره هر شهر ، می‌توانند تضمین کننده منافع شهروندان باشند و نقش مهمی در بهبود عملکرد شهری دارند ، لذا در مسیر تحقق این اهداف ،تمامی دستگاهها در حل معضل ساخت و ساز غیر مجاز و سد معبر باید با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر  همکاری و تعامل داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر پاکدشت در ادامه بیان داشت:در مقابل افراد سودجو و متخلف که خارج از ضوابط و چارچوب طرح تفصیلی و طرح جامع اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز و یا اضافه بنا نمایند ، بر اساس قانون و به صورت جدید برخورد خواهیم داشت. 
وحید تاجیک نیز در این جلسه بیان داشت : ساخت و سازهای غیرقانونی به هر شکل ممنوع بوده و باید سازوکار قانونی برای آن در نظر گرفت و طبق قانون باید با متخلفین برخورد کرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید با ساخت و سازهای غیرمجاز، حاشیه نشینی جدیدی ایجاد شود، افزود:عارضه‌های حاشیه‌نشینی تبعات زیادی را در شهر ایجاد می‌کند و اگر موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز رها شود،  آسیب‌زاست. تامین زیرساخت‌ها و خدمات شهری در نقاط حاشیه نشین مشکلات و چالش‌های فراوانی را ایجاد خواهد کرد.
سرپرست شهرداری  اظهار داشت: برخورد قاطع و حداکثری با تخلفات ساختمانی دیوارکشی و اضافه کردن طبقات غیرمجاز، ضروری است و نتیجه ی این اقدام تخریب با حکم قضایی است.

جهت رویت و بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک نمایید


  • نوشته شده
  • در یکشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰
  • ساعت 16
  • توسط -
  • تعداد بازدید 100